ارائه اطلاعات درخصوص رستوران ها فراورده هاي گوشتي فست فودها ارائه اطلاعات درخصوص رستوران ها فراورده هاي گوشتي فست فودها .

ارائه اطلاعات درخصوص رستوران ها فراورده هاي گوشتي فست فودها

همبرگر خانگي

همبرگر خانگي يكي از سالم‌ترين و خوشمزه ترين فست‌فودها در منزل است. براي اين غذا كافي است به چند نكته توجه كنيد. اول اين كه زمان تركيب مواد از مخلوط كردن هر يك از مواد لازم براي تهيه همبرگر به طور جداگانه خودداري كنيد و تنها زماني كه كليه مواد را به گوشت اضافه كرديد مواد را به آرامي با يكديگر مخلوط نماييد.
اولين چيزي كه بايد براي درست كردن يك همبرگر خوب در نظر داشته باشيد استفاده از گوشت مرغوب است. اضافه كردن مواد و طعم‌ دهنده‌هاي مختلف در مرحله بعد قرار دارد. گوشت خوب بخريد تا همبرگر خوب درست كنيد. گوشت ايده‌آل براي همبرگر از ۸۰٪ گوشت بدون چربي و ۲۰٪ چربي تشكيل شده است. يادتان باشد ۱۵ تا ۲۰ درصد چربي براي درست كردن همبرگر ضروري است، در غير اين صورت همبرگر شما خشك و شكننده مي‌شود. حتما از گوشت چرخ كرده تازه استفاده كنيد. گوشت تازه از گوشت بسته بندي شده فشردگي كمتري دارد، علاوه بر اين مي‌توانيد بعد از شكل دادن به گوشت چرخ كرده آن را براي مصارف بعدي بسته بندي كنيد و در فريزر بگذاريد.

مواد لازم براي تهيه همبرگر مخصوص:
    • گوشت چرخ كرده با چربي 20 درصد 500 گرم
    • آرد سوخاري مقدار لازم
    • تخم مرغ 1 عدد
    • پياز 1 عدد 
    • سير 2 عدد
    • نمك و فلفل سياه مقدار لازم
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۵:۱۷ توسط:amani موضوع:

ارائه اطلاعات در خصوص رستوران ها و فراورده هاي گوشتي فست فود

همبرگر 150 گرمي

طرفداران برگر، فست فودها و رستوران ها در پي همبرگري با طعم لذيذ و قيمتي مناسب هستند كه بعد از پخت كوچك نشده و ظاهري مناسب داشته باشد . محصولات غذايي 202 پاك تليسه همه اينها را در قالب همبرگر 150 گرمي 90 درصد گوشت به طرفداران پر و پا قرص همبرگر ارائه مي دهد. هدف اين محصول تشويق فست فودها و رستورانها به خريد اين محصول از 202 و به واسطه طعم لذيذ و كيفيت بالاي آن سرويسي دلپذير به مشتريان ارائه نمايند. اين محصول آنها را قادر مي سازد كه با طعم هوس انگيز آن به تعداد مشتريان خود اضافه نمايند. 
مزيت ها:
1- استفاده از مواد اوليه با كيفيت بالا
2- پخت سريع و آسان
3- حفظ شكل بعد از پخت
4- حذف زمان و هزينه آماده سازي
5- استفاده از روش IQF براي انجماد

مشخصات محصول :
• وزن 150 گرم
• 90% گوشت
• بدون نياز به روغن جهت سرخ كردن
• تعداد در بسته بندي 4 عدد

هَمبـِرگِر گونه‌اي ساندويچ است كه شامل يك برگ گوشت چرخ‌كرده است كه در ميان يك نان گردِ ميان بريده قرار مي‌گيرد.

گوشت همبرگر بيشتر گوشت گاو است و ممكن است بصورت كبابي درست شود يا سرخ شود. ميان گوشت و نان همبرگر معمولاً كاهو،سس گوجه فرنگي يا سس مايونز، خردل، پياز و ديگر مخلفات هم قرار داده مي‌شود. همبرگر را معمولاً در بشقاب در كنار سيب زميني سرخ كرده يا چيپس سرو مي‌كنند.

گوشت همبرگر تقريباً در تمام كشورها با همين نام ناميده مي‌شود بجز در انگلستان و عربستان سعودي كه به آن بيف‌برگر يا برگرمي‌گويند.

اگر لايه‌اي از پنير پرورده (ورقه‌اي) بر روي گوشت همبرگر گذارده شود به اينگونه همبرگر، چيزبرگر گفته مي‌شود.

واژه هَمبـِرگِر از زبان آلماني مي‌آيد به معناي «متعلق به شهر هامبورگ» و بنا به بعضي گزارش‌ها ham در زبان آلماني به معناي گاو يا گوشت گاو و burg به معناي تپه است و er كلمه اطلاق است. يك متعلق به. با اين حال برخي در درك آن مرتكب اشتباه شده و آن را تركيبي از "هَم" و "برگر" مي‌پندارند 

گران‌ترين همبرگر جهان

در سال ۲۰۱۴ در برخي اخبار اعلام شد رستوران " هونكي تونك " در لندن، گرانترين برگر جهان را به مشتريان خود عرضه مي‌كند كه در آن از زعفران و خاويار ايراني استفاده شده است.

ژامبون (به فرانسويjambon) غذايي است كه از گوشت ران حيوانات خصوصاً خوك پرواري تهيه مي‌شود. ژامبون ممكن است تازه يا دود پخته بوده و به آن نمك و مواد نگهدارنده زده شده باشد. ژامبون نسبت به كالباس، از گوشت بيشتري برخورداراست.

ليست تجهيزات مورد نياز فست فود

اولين نكته اي كه در مورد خريد تجهيزات آشپزخانه بايد به آن توجه كنيد داشتن اطلاعات كافي در مورد تجهيزات مورد نياز فست فود مي باشد. قطعا هر آشپزخانه اي نيازمند تجهيزات متفاوتي مي باشد كه مي تواند بسته به متغير هاي زير متفاوت باشد:

  • حجم سرمايه كارآفرين در مرحله راه اندازي فست فود
  • پيش بيني فروش قبل از راه اندازي فست فود
  • منو كه اصلي ترين فاكتور در انتخاب تجهيزات مي باشد

اگر بخواهيم در مورد آيتم هاي بالا صحبت كنيم بايد به اين موضوع اشاره كنيم كه برخي از سرمايه گذاران از توان مالي بالاتري برخوردار هستند. و مي توانند تجهيزات پيشرفته با مارك هاي معروف و با تيراژ توليد بالا خريدار نموده و به جاي اينكه به پرسنل متكي باشند، به تجهيزات خود متكي باشند. اين تفاوت در حجم سرمايه باعث مي شود كه نياز دو فست فود يا رستوران با هم متفاوت باشد.

گاها برخي از مغازه ها در شرايط خوبي قرار دارند و پيش بيني مي شود از فروش خيلي بالايي برخوردار باشند. به همين دليل اين مجموعه ها بايد در ابتداي امر پيش بيني هاي لازم را براي مواجه با اين مشتريان داشته باشند. قطعا مجموعه هايي كه مشتريان بيشتري دارند با رستوران هايي كه از مشتريان كمي برخوردار هستند در نيازمندي هاي خود به تجهيزات متفاوت هستند.

اما مهمترين آيتم در تفاوت هاي تجهيزاتي منوي رستوران يا فست فود مي باشد. اگر شما فست فودي باشيد كه خواهان داشتن خط توليد پيتزا و برگر باشيد، پس ديگر نيازي به تجهيزات سوخاري نداريد. يا اگر شما قصد راه اندازي يك رستوران ايتاليايي را داريد بايد فكري به حال خط توليد پاستا بكنيد. همانطور كه مي بينيد منو مي تواند تاثير بسيار زيادي روي ليست تجهيزات شما داشته باشد.

ما پيشنهاد مي كنيم كه قبل از خريد تجهيزات و مراجعه به فروشگاه ها ليست تجهيزات خود را در دست داشته باشيد. براي اينكه شما بتوانيد ليست تجهيزات مورد نياز آشپزخانه فست فود خود را تهيه نماييد نياز به مشاوره و كمك داريد. سوالي كه قطعا در اين مرحله براي شما پيش مي آيد اين است كه:

از چه كساني مشاوره براي تجهيز آشپزخانه خود بگيريد؟

كساني كه فست فود دارند: كساني كه ساليان متمادي در شغل فست فود هستند و دراين زمينه سر رشته دارند، مي توانند اطلاعات خوبي به شما بدهند. اصولا استفاده از اين اطلاعات خوب است ولي به عمل بستن اين اطلاعات با ريسك  همراه است است. به دليل اين كه معمولا اين دسته از افراد در زمينه تجهيزات آشپزخانه به روز نبوده و تمامي اطلاعاتي را كه به شما مي دهند بر اساس تجربه اي است كه در مجموعه خود به دست آورده اند. لذا اين اطلاعات ممكن است در جاي ديگر با شرايط جديد كارساز نباشد. در حقيقت ما اين روش خريد را به هيچ دوستي پيشنهاد نمي دهيم.

فروشندگان تجهيزات آشپزخانه فست فود: اين دسته از افراد معمولا اطلاعات كافي در مورد راه اندازي فست فود و تجهيزات مورد نياز آشپزخانه ندارند.  گاها مشاهده مي شود كه فروشندگان تجهيزات آشپزخانه باعث گمراهي مشترياني مي گردند. اگر بخواهيم يك مثال عملي را براي شما بزنيم يكي از افرادي كه قصد راه اندازي فست فود را داشت با مراجعه به يك مغازه فروشنده تجهيزات فست فود اقدام به تهيه تجهيزات نموده بود. تجهيزاتي كه فروشنده به ايشان پيشنهاد نموده بود  ۱۹ قلم و به قيمت ۶۵ ميليون تومان بود. در حالي كه فرد سرمايه گذار قصد راه اندازي فست فود با منوي مرغ سوخاري، پيتزا، ساندويچ در كنار منوي كافي شاپ را داشت. البته فاجعه به اينجا ختم نمي شد فروشنده تجهيزات فست فود يك آشپزخانه ۱۵ متري براي ايشان طراحي نموده بود كه بسيار كمتر از نياز واقعي اين مجموعه بود،  مغازه اي با سيصد متر در مكاني لوكس با دكوراسيون لوكس تر دچار اين آسيب شده بود.

راه اندازان فست فود: اكثر راه اندازان فست فود به دنبال كميسيون و درصد از خريد تجهيزات شما هستند. در هر صورت شما تجهيزات را با اين روش ۱۰ تا ۲۰ درصد گرانتر مي خريد. البته اگر راه انداز فست فود واقعا فرد حرفه اي باشد شما نيازهاي خود را خواهيد شناخت. در غير اين صورت مشكل شما بزرگ و بزرگ تر خواهد شد. البته گروه iranhfc  از پرداخت كميسيون به ضرر كارآفرينان پرهيز خواهد نمود. يعني شما با مراجعه به iranhfc  حداقل از اين مشكل رها خواهيد گشت.

گروه iranhfc  : گروه iranhfc  وارد كننده تجهيزات آشپزخانه هاي صنعتي به كشور عزيزمان ايران مي باشد. شايان ذكر است بنا به دلايل خاص كه در حوصله اين مطلب نيست تعداد واردكنندگان در حوزه تجهيزات فست فود زير انگشتان يك دست مي باشد. و همچنين گروه iranhfc  اقدام به توليد تجهيزات سرد و سازه هاي استيل در داخل كشور مي نمايد.  قطعا خريد تجهيزات از گروه iranhfc  مي تواند تا حدي هزينه شما را كاهش دهد. اما سوال ديگري كه براي شما مطرح خواهد شد در مورد نياز دقيق شما به تجهيزات آشپزخانه مي باشد. قطعا فروش تجهيزات بيشتر سود بيشتري را به همراه خواهد داشت. گروه iranhfc  تعداد تجهيزات فروخته شده را براي مشتريان گارانتي مي نمايد. يعني اگر شما به عنوان يك فردي كه قصد راه اندازي فست فود را داريد و در اين زمينه اطلاعات كافي را نداريد ، به دفتر مركزي iranhfc  مراجعه نموده ايد، نبايد نگران اين موضوع باشيد كه تجهيزات بيشتر از نياز شما، به شما فروخته خواهد شد. زيرا اگر گروه iranhfc  تجهيزات فست فود را مازاد نياز مجموعه شما به صورت سهوي  بفروشد اين گروه مسئوليت اشتباه خود را مي پذيرد و با توجه به گارانتي فروش كه شامل قيمت و تعداد مي باشد دستگاه اضافه را، حتي در صورت استفاده به قيمت روز اول از شما خريداري مي نمايد.

گروه iranhfc  تجهيزات را با قيمت مناسب و دست اول در اختيار مشتريان قرار مي دهد ، ولي در اين مرحله قيمت همه چيز نيست. گارانتي و خدمات پس از فروش بسيار مهم مي باشد. قويا به شما مي گوييم كه تنها گروهي كه در داخل كشور عزيزمان اقدام به ارائه خدمات پس از فروش مي نمايد گروه iranhfc مي باشد. برخي از افراد  با معرفي تعمير كاران از  خراب شدن تجهيزات شما سود مي برند در حقيقت چيزي به نام خدمات پس از فروش وجود ندارد و زماني كه دستگاهي خراب مي شود به شما يك تعمير كار معمولي  معرفي مي نمايند كه با هزينه هاي هنگفت اقدام به تعمير و نگهداري تجهيزات شما مي نمايند. ممكن است شرايط از اين هم بدتر شود و  گاها با ساختن مشكلات غير واقعي فاكتور شما را سنگين تر كنند. ولي گروه iranhfc  بدون دريافت هيچ گونه هزينه اي اقدام به تعمير ماشين آلات شما مي نمايد و بعد از اتمام مدت گارانتي با شما همكاري هاي لازم را مي نمايد.

سايت: گاها مشاهده مي شود كه برخي از افراد غير متخصص اقدام به تهيه سايت در زمينه تجهيزات فست فود نموده اند و اقدام به فروش تجهيزات مي نمايند. اين افراد معمولا بين وارد كننده و مشتري قرار مي گيرند و سود مي برند.

حال با ارائه توضيحات بالا قصد داريم كه به تجهيزات مورد نياز مجموعه هاي غذايي اعم از فست فود، رستوران و كافي شاپ به صورت تخصصي پاسخ بگوييم. بنا به نيازهاي متفاوت سعي ميكنيم مجموعه ها را تا حد امكان تفكيك نماييم و سپس به توضيحات بيشتر بپردازيم.

درباره فرآورده هاي گوشتي (سوسيس، كالباس، همبرگر، ژامبون و...) بيشتر بدانيد 

با پيشرفت تكنولوژي و صنعت، امروزه وقت به عنوان يك اصل اساسي و گرانبها بوده و انسان با تفكر و برنامه ريزي شرايطي فراهم نموده تا حداكثر استفاده را از اين اصل مهم بنمايد. با توجه به تغيير نحوه زندگي و اشتغال، الگوي مصرف غذا در جهان تغيير كرده و تمايل به مصرف غذاهاي آماده و فست فودها بيشتر شده است. سوسيس و كالباس به عنوان قديمي ترين و پرمصرف ترين غذاي آماده جايگاه ويژه اي در سبد غذايي مصرف كنندگان جهان دارد. در كشور ما صنايع توليد فرآورده هاي گوشتي به ويژه در چند سال اخير يكي از مهمترين شاخه هاي صنعت غذا به شمار مي رود و چنانچه در توليد اين فرآورده هاي غذايي دقت كافي و لازم به عمل آيد و سيستمهاي نظارتي و كنترل به خوبي انجام پذيرد مي تواند نقش مهمي در تغذيه و سبد غذايي مصرف كنندگان داشته باشد. 

 

 ارزش غذايي سوسيس و كالباس

- با توجه به مواد اوليه مصرفي در توليد سوسيس و كالباس، اين فرآورده از ارزش غذايي بالايي برخوردار است. ميتوان سوسيس و كالباس مرغوب را غذايي كامل دانست زيرا تقريبا تمامي گروههاي غذايي ضروري شامل پروتئين، چربي، كربوهيدرات، ويتامين و املاح معدني در آن موجود ميباشد.

- گوشت كه قسمت اعظم اين فرآورده را تشكيل ميدهد به عنوان غني ترين منبع تامين پروتئين ميباشد ارزش غذايي گوشت به مراتب بالاتر از پروتئين گياهي ميباشد، زيرا حاوي اسيدهاي آمينه ضروري، مواد معدني مانند آهن و روي، انواع ويتامين مانند D، B، A و تامين كننده انرژي ميباشد.

- چربي هاي موجود در بافت گوشت از چربي هاي ضروري و مفيد براي انسان ميباشند. همچنين روغنهاي گياهي مورد استفاده، داراي مقدار قابل توجهي اسيدهاي چرب غير اشباع بوده كه مصرف اين روغنها به كرات توصيه شده است.

- كربوهيدراتهاي مصرفي در سوسيس و كالباس حاوي درصد بالايي از ويتامين هاي گروه B مي باشند كه ميتواند قسمتي از نياز بدنها را تامين نمايد.

- شكر مورد استفاده در اين محصولات تامين كننده بخشي از قند مورد نياز بدن بوده و از آنجايي كه به مقدار كم استفاده ميشود ضرر و زياني براي بدن انسان ندارد.

- با توجه به استفاده از گوشت، روغن، كربوهيدرات و ويتامين C، اين محصولات در نتيجه منبع ويتامين مناسبي به شمار مي آيد. ويتامين هاي گروه B ، اسيدفوليك، ويتامين C و در مقدار كمتر ويتامين هاي A و D در اين فرآورده موجود ميباشد. با توجه به اين موضوع كه چذب گوشت در بدن بيشتر از سبزيجات است در نتيجه ويتامينهاي موجود در سوسيس و كالباس سريعتر جذب ميشوند.

- املاح معدني موجود در بافت گوشت بيشتر فسفات مي باشد علاوه بر آن سديم، منيزيم، كلسيم، آهن و روي هم در آن موجود مي باشد. ضمنا ارزش غذايي هر محصول بر روي بسته بندي درج ميگردد.

 

مواد اوليه مصرفي

گوشت:
گوشت درصد عمده اي از اين فرآورده را تشكيل ميدهد. با توجه به تنوع زياد سوسيس و كالباس براي توليد هر يك از آنها از گوشتهاي مختلف قرمز و سفيد استفاده مي شود. در گوشت قرمز بيشترين مصرف از قسمت ران و سردست مي باشد. زيرا قدرت اتصال و تركيب بالايي با ساير مواد دارند گوشت مورد استفاده تحت نظارت شبكه دامپزشكي توليد و با رعايت موازين بهداشتي در كارخانجات فرآورده هاي گوشتي مورد استفاده قرار ميگيرد.

- چربي و روغن:
در اين فرآورده علاوه بر چربي هاي موجود در بافت گوشت از روغنهاي گياهي نيز به منظور بهبود طعم و مزه، ايجاد حالت تردي، بهبود قابليت برش و خشك نشدن بافت محصول، استفاده ميگردد.

- كربوهيدراتها:
اين مواد شامل آرد سويا، نشاسته و آرد گندم مي باشد كه جهت بهبود بافت، افزايش حجم و يكنواختي سوسيس و كالباس اضافه ميگردند.

مواد شيرين كننده:
ماده شيرين كننده مصرفي در برخي از سوسيس و كالباسها، ساكارز يا همان شكر ميباشد كه به منظور تعديل عطر و طعم و افزايش لطافت و نرمي محصول اضافه ميگردد.

ويتامين C (اسيد اسكوربيك):
جهت تثبيت رنگ، افزايش زمان ماندگاري و كاهش زمان عمل آوري اضافه مي گردد علاوه بر آن به عنوان آنتي اكسيدان از ايجاد تغييرات شيميايي در محصول جلوگيري مي نمايد.

نيتريت:
اين ماده به منظور تثبيت رنگ گوشت و نگهدارندگي از نظر جلوگيري از رشد باكتريها و در نتيجه تثبيت طعم و مزه سوسيس و كالباس استفاده ميشود.

ادويه:
با توجه به فرمول ساخت سوسيس و كالباس از ادويه هاي متنوعي جهت ايجاد عطر و طعم مورد نظر و مناسب استفاده ميشود.

آب:
به منظور تامين حالت تردي، حفظ رطوبت محصول و همچنين مطبوع شدن محصول اضافه ميگردد.

 

پوششها
پوششها براي بسته بندي سوسيس و كالباس در دو نوع طبيعي و مصنوعي ميباشند. پوششهاي طبيعي از روده گاو و گوسفند تهيه ميشود و پوششهاي مصنوعي از جنس سلولز، پلاستيك و كلاژن ميباشد. 

 مراحل توليد 

  1. گوشتهاي قرمز و سفيد پس از شستشو و جدا شدن استخوان و حذف ضايعات آن آماده ميشوند.
    2. گوشتهاي آماده شده به دستگاه چرخ گوشت منتقل و در آنجا همزمان، غضروف جدا شده و گوشت چرخ ميشود.
    3. با توجه به فرمول ساخت گوشتها به همراه مواد اوليه بيان شده در بخش قبل در دستگاه كاتر يا مخلوط كن به صورت تركيب يكنواخت آماده ميشوند.
    4. اين تركيب توسط دستگاه پركن در پوششهاي مورد نظر پر ميشوند.
    5. محصولات پر شده بر روي چرخهاي محصول قرار گرفته و جهت پخت به اتاقهاي پخت با بخار، انتقال داده ميشوند (به برخي از محصولات مرغوب و لوكس همزمان براي بهتر شدن طعم دود داده مي شوند.)
    6. محصول پخته شده پس از خنك شدن به سردخانه محصول منتقل و ازآنجا با توجه به نياز بازار عرضه ميگردد. در سالهاي اخير باتوجه به مصرف اين نوع فرآورده ها در منزل، بسته بنديهاي وكيوم با كيفيت و ماندگاري بيشتر توليد و عرضه ميگردد.

در هر واحد توليد سوسيس و كالباس يك واحد كنترل كيفيت وجود دارد كه تحت نظارت موسسه استاندارد و وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكي ميباشد. اين واحد، مسئول كنترل، آزمايش و نظارت بر تمامي مراحل از ورود مواد اوليه، فرآيند توليد و محصول نهايي ميباشد. اين واحد با انجام آزمون هاي مورد نظر با توجه به استانداردهاي تعيين شده از صحت و سلامت محصولات مطمئن شده و سپس اجازه خروج از كارخانه را صادر مينمايد. 

 

 آيا از فرآورده هاي گوشتي استفاده كنيم؟

متاسفانه در چند سال اخير در مورد عدم استفاده از سوسيس و كالباس توسط افرادي در صدا و سيما و مطبوعات به صورت يكجانبه و بدون حضور نمايندگان اين صنعت بحث و آن را عامل بيماريهاي گوارشي دانسته اند كه به نظر اطلاعات جامع و كاملي از اين فرآورده ها در دست نداشته اند، سوسيس و كالباس به عنوان يك ماده غذايي در رژيم غذايي مردم دنيا جايگاه ويژه اي دارد به طوري كه سرانه مصرف در كشورهاي آمريكايي 70 كيلوگرم و در اروپا 60 كيلوگرم گزارش شده است. اين درحالي است كه سرانه مصرف در ايران حدود 3 كيلوگرم است.

آلمان به عنوان بزرگترين توليدكننده فرآورده هاي گوشتي با بيش از هزار نوع محصول سرانه مصرفي بيش از 40 كيلوگرم در سال داراست اما به علت اطلاع رساني درست و فرهنگسازي صحيح نه تنها با رشد بيماري هاي گوارشي و سرطاني روبرو نشده بلكه از اين صنعت به عنوان يكي از صنايع اساسي و مادر خود نام برده است.

 

 چگونه سوسيس و كالباس مرغوب تهيه نماييم؟

  1. اسامي توليدكنندگان مورد تاييد وزارت بهداشت و موسسه استاندارد را از مراكز مورد نظر تهيه نماييم.
    2. در موقع خريد نشان استاندارد و پروانه ساخت، ويژگيهاي محصول و احتمالا نشان استانداردهاي بين المللي را كنترل نماييم.
    3. سوسيس و كالباسي تهيه نماييم كه داراي پوشش صاف، براق و بدون چروك باشد.
    4. تا حد امكان سوسيس و كالباس با درصد گوشت بالاتر را انتخاب نماييم.
    5. سوسيس و كالباسهايي كه داراي عطر و طعم نامطبوع و رنگ نامناسب ميباشند را تهيه نكنيم.

 نحوه نگهداري:

سوسيس و كالباس را مي بايست در دماي 4 درجه سانتي گراد بالاي صفر نگهداري كرد. در اين دما حدود 30 روز ميتوان اين محصولات و 45 روز محصولات وكيوم را نگهداري كرد. براي نگهداري بيشتر ميتوان از فريزر استفاده نمود.

Related image

 

 

 

 

 


برچسب: رستوران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۵:۵۳ توسط:amani موضوع: